De to Grene-brødre Cresten og Mikke, har store planer, når det kommer til Søstrene Grene.
- Jeg regner med, at vi næste år føjer nye markeder til vores kæde. Konkret har vi kig på tre nye markeder, der ligger i Nordeuropa og Sydeuropa. Mere kan jeg ikke afsløre, siger kreativ direktør Cresten Grene til epn.dk.
Ifølge den adm. direktør, Mikkel Grene, er Søstrene Grene i konkrete forhandlinger om at åbne butikker på nye markeder.
Interiør og småmøblerDen familieejede danske kæde vil erobre resten af Europa ved at satse på designer-interiørprodukter.
Indtil videre har den plan vist sig at være en succes. Da Søstrene Grene lancerede sin efterårskollektion med interiør og småmøbler, skabte det lange køer udenfor butikken i blandt andet Aarhus.
Kæden nåede da også en omsætning, som ellers normalt kun ses i juletiden.
- Vi satser mere på interiør og småmøbler, fordi vi mener, at der er et hul i markedet. Der mangler spillere, som kan levere lækre ting til boligen til en god pris, og det mener vi, at vi kan, siger Cresten Grene.
Tager kampen opDer er flere grunde til, at man hos Søstrene Grene nu har valgt, at tage kampen op med de traditionelle interiørbutikker.
Kunderne har efterspurgt større ting til boligen, og hos søstrene har man lyttet. Tanken er, at butikkerne skal have en boligafdeling, som får sit eget liv.
Søstrene Grene har lige nu 75 butikker i otte lande. Halvdelen af butikkerne ligger i Danmark, mens der i Norge er næsten 30.
